torsdag 22 mars 2012

JOYA-skor

Som alternativ till MBT-skorna har flera läsare mailat in tips om att prova JOYA-skorna. Jag tackar och bockar! JOYA påminner mycket om MBT men har en ännu mer sviktande sula, mjukare tyckte jag efter att bara provat i affären. Rull-sulan är något mindre markant ijämförelse men de var verkligen mjuka och goa att stå i och priset är något lindrigare än MBT. Dessutom har ju faktiskt märket en vintermodell som jag ska köpa till hösten eftersom pengarna inte räckt denna vinter och nu är ju våren på ingång. Enda nackdelen verkar vara att jag inte tror att innersulan är uttagbar. Hann inte fråga expediten det när jag stod och provade vinterskorna på Hälsokraft medan solen gassade in genom fönstren. Just nu känns det dock som om längtan efter nättare vårskor verkligen gjort sig påmind. En ballerinavariant i svart saknas i min skogarderob... Kanske kan hoppas att vintervarianten dyker upp på någon rea! Eller tror ni mellansverige får nån mer snö nu?

Kolla in http://www.joyasko.se/

1 kommentar:

  1. Kul att läsa att fler gillar Joyaskon. Det finns en svart "typ" ballerina som är helt ok. Enligt min sjukgymnast så är det inte helt nödvändigt att ha sula i den skon då den mjuka sulan gör att foten får sitt när man går. Jag använder mest utan sula och det går bra. Men hör med personalen för de kan mycket om denna sko. jag har skickat efter Strassburgsockan från USA och ska prova den med stor förväntan.
    Ha det så gott med dina onda fötter. Mvh Pia

    SvaraRadera