tisdag 6 oktober 2009

Dåliga fötter och dålig lever...


Det är jobbigt nog att under snart två år dra runt med dessa eländiga fötter. Att dessutom få besked av reumatologen att min lever inte mår bra, och att dessa värden försämrats de senaste veckorna- ja det är så jobbigt att jag inte vet hur jag ska klara av detta! Det finns liksom ingen depå kvar av kraft att hämta ur för att orka. Ändå måste man ju bara göra det. Orka.

Har varit och lämnat olika blodprover varje vecka hos vårdcentralen som samarbetar med medicinkliniken på vårt sjukhus i en månad nu, hoppas att de ska kunna hitta en diagnos till varför levern inte mår bra (hänger det ihop med fötterna, är det pga alla stora mängder kinesolog-preparat eller har jag fått en helt ny sjukdom!?) Än så länge vet de inte vad det är och värdena fortsätter att bli sämre.

Inombords har jag fullständig panik över detta och tänker bara på "det värsta". Hur farligt är detta, kommer jag att bli bra? Är det något som går att behandla? Vill veta NU vad det är som händer med mig. Rädd, trött och ledsen är jag...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar