tisdag 19 januari 2010

Ny röntgen inför Second opinionbedömning


Nu pågår förberedelserna att få ihop ett material som en läkare (fotkirurg) på Sophiahemmet i Stockholm vill ha då jag ska dit och få ett andra utlåtande angående mina onda fötter i mitten av februari. Besöket är bokat som privatpatient vilket innebär att jag kommer att få betala allting själv och det jag förbereder just nu är ett underlag med utdrag ur alla journaler som skapats runt om i vårdkarusellen, tillsammans med kopior på bilder från magnetkameraundersökningen.

Mina röntgenbilder som tidigare tagits var inte av intresse eftersom de fotats i viloläge. Jag fick därför bege mig till mitt vanliga sjukhus, vänta 4 timmar och 15 minuter på deras drop-in mottagning och sedan röntga fötterna i s.k. belastningsläge ur ett par vinklar. Mycket smärtsam historia! Jag som inte kan stå eller gå ett enda steg barfota/i strumplästen, fick nu tillbringa längre stunder ståendes på ett ben med den andra foten på en stenhård platta . Gjorde obeskrivligt ont- men hoppas att det är värt det om dessa röntgenbilder kan ge en bättre bild till Sophiahemmets läkare.

Min nya vårdcentralläkare har tagit initiativet till detta- tycker att jag, som 31-åring, inte ska behöva ha det så här. Jag är fullständigt benägen att hålla med. Vågar inte rusa iväg med för stora förväntningar bara...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar