fredag 14 oktober 2011

Pilatesboll & fotsmärta

Det är flera som undrar vad jag tränar för att hålla mig i form och ja, ska sanningen fram så har det varit uruselt med träningen sedan bebisen kom. I alla fall om man jämför med hur "duktig" jag var innan. Men cykla och simma med flytdyna (se tidigare inlägg) funkar bra för konditionen och sedan gör jag vanliga styrkeövningar här hemma baserade på enkla Pilatesövningar. Pilatesbollen är superbra för att träna ex. rygg och mage! Som vanligt får man gallra bland övningarna och sortera bort sådant som frestar på fötter- och i mitt fall fotleder- men det finns fortfarande gott om bra övningar. Det gäller bara att se till att få dem gjorda. Några exempel finns här:
http://www.tranahemma.com/pilatesboll-ovningar/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar