lördag 20 mars 2010

Vårkänslor och MBT-promenad


Äntligen är våren på gång och efter att ha varit sjuk i flera veckor (förkylning med hög feber blev öron och bihåleinflammation och sedan en ny virusomgång med feber och hjärtklappning) så känner jag mig frisk och positiv igen!

Snön har börjat släppa greppet om vår stad och jag har äntligen fått använda mina MBT-skor på min korta promenad till jobbet. Även på jobbet under min arbetsdag är skorna till glädje. Tillsammans med mina egna inläggsulor ger detta den bästa stötdämpningen jag upplevt. Jag börjar få tillbaka en naturlig rörelse, tar liksom riktiga steg igen. Det känns som om jag använder kroppen som jag gjorde förut- när jag var oskadad. Visst ökar smärtan från vanlig nivå till halvförlamande efter ett tag, precis som den alltid gör, men jag hinner åtminstone få ut fler steg innan den slår till. Och jag förflyttar mig definitivt längre sträckor under tiden.
Jag lyckades t o m ta mig ett helt varv runt vårt Ikea-varuhus i dessa fantastiska skor, behövde bara sätta mig en kort stund någonstans i mitten. För friska personer låter detta antagligen som en märklig bedrift men för mig är det likvärdigt med åtminstone en halvmara...Ikea och andra varuhus har ju riktiga "killer-floor" d v s stenhårda betongunderlag som fullkomligen hamrar in smärta under fötterna. De senaste 2.5 åren har jag tvingats ta med kryckorna för att släpa mig runt så detta, detta mina vänner kändes som en seger!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar