lördag 7 augusti 2010

Trampet av små fötter...

Efter snart tre års smärtelände och otaliga utredningar med långa väntetider stod det klart för mig i april, när den sista undersökningen gjorts, att det som återstår för läkningen av mina fötter nu är tid & tur.

Jag är 31 år gammal och har väntat i flera år på att bli helt frisk i fötterna innan jag och älskade sambon ska försöka bli föräldrar. Men efter beskedet i april insåg vi att det kanske aldrig kommer att bli så, jag kanske aldrig blir helt frisk, helt "som vanligt" igen. Vi bestämde oss därför för att försöka bli föräldrar trots allt. Trots smärtor, sjukskrivningar, ofullständig rörelseförmåga och rädsla för försämringar.

Kroppen ställde upp! Jag blev gravid direkt och vi är superlyckliga! Tänk att kroppen faktiskt ställde upp denna gången, det har ju känts som om den har svikit mig med dålig läkning i så många år, jag är ordentligt tacksam för det. Jag är ungefär i fjärde månaden nu och har precis börjat berätta på jobbet osv.
Än så länge känner jag ingen skillnad i fötterna men jag har inte heller gått upp mer än ett par kilo ännu. Nu har en spännande resa påbörjats, livet som gravid med plantar fasciit. Förhoppningsvis får vi höra "trampet av små fötter" i slutet av januari 2011.

1 kommentar:

  1. Jag har haft ont av en hälsporre under ca. 15års tid från och till. De senaste tre åren har jag haft ont vid varje steg jag tog. Blev opererad den 4 juni. Ortopedläkaren tog bort en 21 mm hög sporre. Mår mycket bättre idag.Får fortfarande lite ont när jag belastar foten extra mycket. Hälningar Ewa.

    SvaraRadera