lördag 7 augusti 2010

Yantrasandalen - en akupressurtoffel!



Med 41 punkter som påverkar kroppen genom zonterapi känns Yantrasandalen som en riktig hemmahuskur. Zonterapi handlar ju om att bota olika problem på andra ställen i kroppen genom att stiumlera motsvarande punkt under foten, jag kan ingenting om zonterapi men gillar ju olika slags massageverktyg för att underhålla mina trasiga fossingar.

De olika punkterna i Yantrasandalen är som små kulor som fjädrar vilket gör att man kan justera trycket själv och även om jag inte tror att jag skulle kunna stå eller gå i tofflorna några längre stunder, tillverkarna rekommenderar ca 30 minuter, så vore det skönt att sitta med dem ett tag. Rolig variant på massagetoffel tycker jag helt enkelt! Finns att köpa i olika hälsokostaffärer eller genom www.yantramattan.se/webshop.shtml för 399 kr.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar