onsdag 18 augusti 2010

Fotproblem vs.graviditetskrämpa


Det skadar inte att få en positiv upplevelse av den svenska vårdcentralsvården emellanåt. Efter alla omständiga turer kring fötterna där det varit så fruktansvärt svårt att ens få en tid var det med viss svartsyn och pessimism jag funderade på hur det skulle bli om jag som gravid behövde träffa en läkare.

Så döm om min förvåning när jag upptäckte att gick jättelätt! Jag sökte via min barnmorska för nåt så simpelt som graviditetsnästäppa och vips fick jag en läkartid som dessutom inte kostade någonting. Helt fantastiskt! Önskade att det kunde vara så här alltid, för alla, oavsett problem. Kan inte fatta att detta är samma vårdcentral som jag "stångades" så med för tre år sen med betydligt allvarligare problem än nästäppa...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar