torsdag 14 oktober 2010

Viktuppgång och fotproblem


Tack för de gulliga mailen som gratulerat till min graviditet! Jag har inte riktigt haft fokus på att uppdatera bloggen på en månad ungefär men har inte lagt ner den, det kommer små inlägg när andan faller på :-)

Jag mår bra nu efter att ha haft ett fruktansvärt elände med illamående de första tre månaderna. Nu, i sjätte månaden, börjar magen synas och jag har gått upp hela 8 kilo. Vet inte riktigt hur "normalt" det men min barnmorska påpekade noga att jag skulle komma ihåg att "jag ju måste gå ner alla kilona efter förlossningen"

Jag tyckte det kändes liiiite onödigt att upplysa om detta som någon slags nyhet eftersom hon ju VET OM mina kroniska fotproblem och att jag i princip är helt stillasittande utan möjlighet att gå långa promenader osv. Jag har ju inte heller börjat mumsa något speciellt utan äter i princip som vanligt med ett extra mellanmål och frukt så det är inte 8 kilo godis och glass som satt sig runt magen utan en bebis...

Min ständiga rädsla inför en graviditet och även nu är ju att fötterna ska kollapsa pga viktökningen eller hormonomställningen eller av det kommande livet som småbarnsförälder. Snälla, håll era tummar att det kommer att fungera för mig! Jag vet ju att jag sannolikt kommer att öka ganska mycket mer i vikt eftersom jag trots allt har tre månader kvar innan förlossning och vi hoppas hoppas hoppas att fötterna inte ska försämras under denna tid. Jag arbetar fortfarande bara 75 % och är sjukskriven på 25 % (även om jag inte får någon ersättning från Försäkringskassan för de tycker inte att jag borde ha ont i fötterna längre) Med tanke på föräldrapenning och inkomsten som redan är låg pga min förlorade arbetsinkomst så är jag jätteorolig för att behöva gå ner ytterligare i tid - om fötterna skulle bli sämre d v s...Men det gäller som vanligt att tänka positivt, och det har jag ju fått träna på sedan november 2007....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar