torsdag 14 oktober 2010

Plantar fasciit - men inga fler trappor!


Å jag är så himla glad! Vi har efter lång tids intensivt letande äntligen hittat ett nytt boende. Denna gång var det helt enkelt vår tur och vi "vann" budgivningen av ett radhus i ett område som dessutom kommer att vara barnvänligt när vår nya lille familjemedlem gör oss sällskap i januari.

Radhuset är helt nyrenoverat så vi behöver bara lyxa med att inreda efter tycke och smak. Det uppfyller mitt krav med ett sovrum på nedre botten, det är lagom "plantar fasciit-avstånd till stadsbussen" d v s ett avstånd som fungerar att halta sig fram alternativ stötta sig fram med kryckor och det finns en egen tvättstuga! Vilken lycka! Nu ska JAG ta hand om tvätten efter att min snälla och duktiga sambo skött den som precis allt annat i hemmet sedan hösten 2007 då jag fick fotproblemen. (Det har varit ett elände att ha tvättstugan i källaren, 5 våningar ner från lägenheten utan hiss)

Det bästa av allt är att det är snabb inflyttning, inom en månad vilket innebär att vi flyttar redan i månadsskiftet oktober/november! Sista månaden har varit riktigt intensiv och jag kan bara tänka mig att de kommande veckorna blir likadana. Men så roligt det ska bli!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar