tisdag 28 januari 2014

Vattenkoppsvabb


 


Sedan torsdag förra veckan har sonen vattkoppor så nu är vi hemma och rider ut stormen. Mina fötter vilar en del och förhoppningsvis kommer det lugna sig lite från allt det där extra extra extraonda. Mitt fokus är i alla fall inställt på sonens tillfriskning från de elaka prickarna. Det är honom det är synd om!!

Dagarna fylls med Pippifilmer på dvd, kakbakning, kojbyggen, målning och pyssel och även ett och annat pussel. Vi tog idag även lite frisk luft och jag drog den nyblivna 3åringen på hans nya fina Snowracer/bob i snön.Ont som 17 gjorde det i fötterna och naturligtvis får jag sota för detta men ändå, jag VILL kunna göra sånt. Jag vill vara den sortens aktiva mamma i så mycket större omfattning än vad jag klarar. Någon gång då och då trotsar jag mig själv och betalar sedan priset efteråt. Men glädjen i sonens ögon när jag gör något sådant lite ovanligt, ja det är obetalbart...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar