torsdag 26 februari 2015

Hälkopp mot hälsporre eller hälseneinflammation



Jag har provat en ny variant på "hälkopp" som jag vill passa på att nämna för er som har en renodlad sporre under hälen. Eftersom jag testat 3 eller 4 liknande produkter tidigare och inte varit så imponerad blev jag väldigt glatt överraskad av den skillnad i kvalitet som uppenbarligen förekommer! Den hälkopp jag nu skaffat är ganska tunn men med ett riktigt bra stötdämpande material.  Materialet (även de i gele) brukar annars inte vara fullt så dämpande utan kännas antingen mer stumt eller också alldeles för sladdrigt och löst så att hälen glider runt/av och en del av effekten tappas.

Hälkoppen är bra i sin passform och funkar i olika skor och det är lätt att få den blåa avlastningspunkten på rätt plats under hälen. De glider inte runt i skon heller (har tidigare fått förstärka fästet på andra hälkoppsinlägg med typ självhäftande tejp. Det behövs inte med dessa)

Min fot behöver tyvärr mer avlastning/dämpning eftersom jag gått så länge med mina problem och utvecklat fler smärtområden så det är inte mer än tillfälligt jag kan använda bara en hälkopp. Det är tråkigt att fortfarande vara så beroende av den avlastning som en hel sula ger mig. Om det skulle räcka med en hälkopp kunde jag enklare utöka användningen av antalet skor. T o m "fina skor" -herregud som jag kan längta efter det!!

Men, för dig som har en elakt koncentrerad smärtpunkt direkt under hälen, eller en person med pågående hälseneinflammation (eller rehab efter sådan) tycker jag verkligen denna är värd att testa, till ett bra pris också, 129 kronor på Butik21.com

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar