torsdag 26 februari 2015

Nya stödstrumpor i kampen för bättre avlastade fötter

Bildresultat för butik 21


För mig är stödstrumpor verkligen ett måste för att utöka antalet steg och under en dag och mildra svullnader och smärta på kvällen. Stödstrumpor är dock lite av ett lotteri när det gäller att få tag i några som både är sköna och som faktiskt ger det stöd man behöver kring fot och vad. Jag har hittat en ny favorit som konkurrerar ut de jag tidigare köpt mest (från Apoteket) På samma ställe som hälkoppen, butik21.com, hittade jag supersköna stödstrumpor i ull.
http://www.butik21.com/stodstrumpor/enligt-kompression/klass-1/stodstrumpor-i-ull-15-21-mmhg.php

Jag har vanligen storlek 37 men 38-39 passade mig helt perfekt och priset är bra, 149 kronor. De sitter som gjutna hela dagen utan risk för att kana ner eller korva sig. Passformen har dessutom hållit sig bra efter massor av tvättar. Grejen med ullstrumpor är att de är varma men andas samtidigt och det är första paret jag har i det materialet. Det är skönt att inte bli svettig men nu när vinterkylan har släppt och det börjar bli varmare tycker jag nog att de ändå är lite i varmaste laget för att fortsätta ha inomhus. Jag vill skaffa fler par till nästa höst för att slippa tvätta som en besatt. Men jag behöver nog hitta en omgång tunnare strumpor redan nu. Längtar efter våren!


2 kommentarer:

  1. Hej, en medfotsyster som hoppas på bättreing. Tänkte ta upp detta med min läkare nästa gång, är det något du har kollat på?
    http://www.aofas.org/footcaremd/treatments/Pages/Platelet-rich-Plasma-Injections.aspx

    SvaraRadera
    Svar
    1. bättre länk
      http://www.aaos.org/news/acadnews/2012/AAOS15_2_8.asp

      Radera