tisdag 5 juli 2011

Golvavlastning för onda fötter...


Å vilket smart tips jag fick i dag från en bloggläsare! När man söker all form av avlastning för fötterna är alla tips välkomna och särskilt sådana som inte behöver kosta för mycket.

På utrymmen där man står mycket (och måste stå av olika anledningar) kan man mjuka upp golvet genom att lägga ut ett liggunderlag under mattan. Detta dämpar ju jättebra och avlastar fötterna ännu mer än bara bra inneskor (det gäller bara att se till att liggunderlaget ligger stilla så att man inte halkar och skadar sig ännu mer...)

Jag vet att det ju även finns mer professionella mattor att köpa för att täcka upp hårda golvytor men knappast till det fenomenala priset av ett par tior vilket är vad ett enkelt liggunderlag kostar!

För egen del tänker jag lägga ut min yogamatta i köket på den sidan där jag inte kan använda min barpall. Borde mjuka upp golvet och avlasta fötterna direkt tycker jag! Det är trots rejält mycket tid som tillbringas i köket och motvilligt, stående på ömma tassar...

Tack snälla för smart tips! Fler är ALLTID välkomna!

1 kommentar:

  1. Låter ju kanon-bra! Måste bara hitta någon som kan inhandla underlagen också...Och förresten, det GÅR inte att länka till bloggen från min - i fall du undrar...men jag ger inte upp// Helena

    SvaraRadera