torsdag 2 juli 2009

Återbesök hos kinesologen...


Efter en månads intag av proteinet Collagen var jag tillbaka hos min högst alternativa läkare, kinesologen, i går för att se om min kropp hade tagit emot proteinet och om jag fortfarande behöver äta lika mycket. Första besök visade en brist på "18 enheter" medan jag nu tydligen hade en brist på "11 enheter" Min dåliga bindväv som helt enkelt inte klarar av att läka ut mina skador har således visat sig "sluka" det viktiga proteinet och om det fortsätter så här så kommer depåerna att kunna fyllas upp till normalnivå, vilket SKA underlätta läkningen...

Min kinesolog var mycket nöjd med detta resultat och gick vidare i sin utredning bara för att finna att kroppen behöver mer kalicum- en brist han trodde berodde på p-pillren, samt ytterligare en mineral (ett cell-salt...?...) och så ska jag så klart fortsätta med Collagentabletterna...

Undersökningen/utredningen som kinesologen gör är svår att beskriva, det är väääldigt speciellt och känns otroligt konstigt i jämförelse med den "vanliga" sjukvården. Man får sitta med ena armen ut och genom att han aktiverar olika akupressurpunkter så ställer han frågor till kroppen. När jag inte kan hålla armen uppe trots eget motstånd så svarar kroppen att något är fel. Om jag lyckas hålla armen ute så är detbra. Galet!!!! Men det är ändå bästa sättet att sammanfatta det på...se bilden.

Men, eftersom jag vet att folk med andra problem har blivit utredda och botade så tycker jag det känns vettigt att åtminstone testa detta, säg för en tid av ett halvår i alla fall. Min vanliga läkare har ju inget att erbjuda och att bara vänta ut läkningen fungerar ju inte, det kan man konstatera. Det enda jag förlorar är pengar och kanske kommer jag att bli besviken- det finns ju inga garantier för att det kommer att fungera på mig med min kroniska häl- och fotbesvär...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar