fredag 24 juli 2009

Plantar fasciit, kryckor och Spanien!


Vilken underbar resa vi har varit på, jag, sambon, syrran och hennes blivande man... En solig vecka i Alicante, Spanien där temperaturen inte understeg 30 c var fantastiskt underbart för kropp och själ. Fötterna mådde suveränt i värmen och att resa med kryckor visade sig fungera bra även i år. Sol, bad, goda skaldjur, massor av glada skratt och lite anpassad sightseeing gjorde veckan till en riktig höjdare! (kolla in utsikten från Alicantes gamla fästning)
Ryan Air är dock lite labila i sin inställning till "mobility reduced passengers" när man flyger ut från Sverige får man inte boarda planet innan allting är klart, planet är tankat och motorerna i stort sett stor och brummar...två platser reserverades för mig och min Mats och reglerna om brandsäkerhet/utrymning följdes till punkt och pricka. När vi skulle flyga hem från Spanien var det dock lite mer High Chaparall, ingen brydde sig om något och att en person med kryckor skulle utgöra någon säkerhetsfara hade de aldrig hört talas om...fine by me...

Väl hemma igen återstår två veckor av semestern och jag hoppas hoppas hoppas att det blir lite sommarkänsla även här och att värmen kommer snart för de senaste dagarna har det varit höst och det passar inte för juli...

2 kommentarer:

  1. Hejhej

    Detta påminner ju om min nya blogg ( http://mividanueva.blogg.se ) Jag har också fotproblem :(

    SvaraRadera
  2. Hej hör av dig till fotskadad@gmail.com om du vill. Hoppas du mår bättre snart! mvh K

    SvaraRadera