fredag 10 juli 2009

Foot Trainer- träningsredskap mot Hälsporre & Plantar fasciit






På nätet under en av mina många hälsporre/plantar fasciit surf-rundor hittade jag detta träningsredskap. "Foot trainer" säljs via nätet från USA och ska tydligen hjälpa till att isolera rätt muskler i träningen/rehabiliteringen av olika fotskador. Träningen verkar gå ut på att i sittande läge- därmed helt obelastat till skillnad från ex.mina sjukgymnastikövningar- utföra små rörelser som ska bygga upp bortglömda/svaga muskler i fot, led och underben. Christina Wiley, som opererat båda sina fötter och redovisat sin kamp för rehabilitering på sin blogg se avsnitt om operation, verkar också ha hittat dessa.

Nu har jag inte vågat beställa dessa ännu eftersom jag personligen inte är bra nog för att börja träna men om det är någon av er som testar så får ni gärna höra av er till fotskadad@gmail.com och berätta hur det går så klart!

Kolla in http://www.foottrainer.com/ priser verkar vara 52 dollar inkl. frakt så det är som vanligt ingen billig historia...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar