tisdag 18 augusti 2009

Nytt besök hos kinesologen


Igår gjorde jag mitt tredje besök hos kinesologen. Han konstaterade att Collagenet tas upp bra av kroppen och att min brist på detta viktiga ämne nu var -8 enheter istället för -11...jag ska alltså fortsätta med alla mina piller ett tag till för att se om bristen kan försvinna helt. Det ska bli spännande att se om jag kommer att märka skillnad i kroppen sedan balansen återställt...om det faktiskt kan vara så att läkningen tar fart då?

För första gången kunde han även använda den kiropraktiska delen av sina kunskaper genom att behandla höftböjarna med manipulering (för att underlätta rörligheten för benen och fötterna) samt "knäcka" bort låsningar ur vristerna i fötterna. Det kändes bra och jag tycker om konceptet att hela kroppen behandlas, både invärtes med kosttillskotten och utvärtes med mer mekanisk behandling.

Jag var så trött efter behandlingen igår att jag somnade när jag la mig på spikmattan i sängen...blev väckt av sambon och fick försiktigt lirka bort ryggen ur mattan...

2 kommentarer:

  1. Hej!

    Jag heter Carina Persson, och jag bor i Kristianstad.

    Efter att jag har haft ont under min vänstra fot i nästan två månader så var jag idag hos min läkare som gav mig diagnosen hälsporre. Sökte om detta på Google och hittade din blogg. Jag har aldrig hört talas om hälsporre förr och det enda jag vet just nu är att jag har förbannat ont. Ska läsa din blogg lite senare. Barnen kom precis hem från skolan.

    Kram

    Carina Persson

    SvaraRadera
  2. Hej Carina, hoppas du får användning av bloggen och kan hitta något som passar dig och behandlingen av din fot. Jag ska skicka ett mail till dig, hälsn. K

    SvaraRadera