tisdag 16 juni 2009

Fotvaggan- hälsporrens räddning vid skrivbordet

Nej snygg är den inte och den har väckt diverse glada utrop bland mina arbetskamrater, men sedan min fotpall levererades känns långa pass vid skrivbordet inte lika smärtsamma. Jag är tacksam för min sekreterares omtanke om mina fötter, utan henne hade jag vare sig letat eller hittat denna!

Fötterna vilar som i en "vagga" som ger skön avlastning från vaderna ända ner till fötterna. Både hälar och plantarsenor vilar utan belastning och eftersom den faktiskt "vaggar" när man rör sig, blir sittandet inte så statiskt. Riktigt skönt! Finns att köpa i diverse hjälpmedelsaffärer, min kostade ca 600 kr och köptes in genom jobbets ordinarie kontorsmöbelleverantör men går även att beställa på nätet.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar