tisdag 29 mars 2011

Heeling av Håkan Hellström


Å va härligt det var i lördags! Konserten med Håkan Hellström var en fantastisk födelsedagspresent av M!


Riktigt bra musik är verkligen äkta heeling. Alla må-bra-känslorna i kroppen bara ökar och jag njöt av hela kvällen. Bättre liveartist är svår att finna i detta avlånga land. Det tycker jag fortfarande efter säkert 7-8 spelningar med just denna makalösa artist. Bandets energi smittar av sig och man blir helt enkelt glad och lycklig. Ståplatsbiljetten till trots så fick jag även denna gång hjälp att sitta och behövde inte bekymra mig över det heller. Det lönar sig att fråga!


Sonen, som var hemma med sin mormor och morfar som barnvakt, hade också haft en skön kväll. Han somnade 17.30 och vaknade inte förrän kl 23 igen- märkte således inte att hans föräldrar varit ute och roat sig för första gången sedan hans födelse utan fick lugnt amma ett rejält kvällsmål och slippa nappflaskan. Vilken "duktig" gullunge vi har, hihi ;-)


På söndagen var jag fortfarande så konsert-glad att vi åkte ut till Plantagen hela vår lilla familj tillsammans och köpte hem grejer till den trädgård vi nu har ansvar för. Rätt snart överansträngde jag mig genom trädgårdsarbete under några timmar. Denna vecka får därför bli vilande med extra mycket isande av fötterna. Och med tanke på det labila vårvädret så bjuder ju utomhustemperaturen till rätt så kalla grader. Enklast vore väl att ställa sig barfota på den nu åter snötäckta gräsmattan i väntan på våren.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar