fredag 4 mars 2011

Walkstool & plantarfasciit


Något jag använt mig av i säkert två år är en liten, hopfällbar pall a la camping/friluftsliv, när jag är ute och rör på mig. Det är ju inte alltid att man kan sitta när man behöver men med en sån här liten pall kan man alltid fälla upp sig en stol till snabb avlastning.

Min gulliga sambo köpte en pall till mig inför en konsert för ett par år sedan och den var från Clas Ohlson och kostade inte speciellt mycket. Nu är den emellertid utsliten (framförallt började den rosta, antagligen skulle jag skött om den lite bättre. Den tålde inte vatten speciellt bra) och jag har istället hittat denna pall, en sk "walkstool" från Naturkompaniet. Den minsta storleken kostar 299 kronor och är därmed betydligt dyrare än Clas ohlsonvarianten men denna väger mindre, borde tåla vatten lite bättre och dessutom kan man fälla in benen så att den nästan inte tar någon plats alls. Det är sk teleskopben och det fanns inte på Clasohlsonvarianten. Jag önskar mig en sån här pall i födelsedagspresent, blir perfekt att lägga i barnvagnen så kan jag ta små pauser under mina promenader!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar